Personaliseren van het relatiegeschenk

Het belangrijkste is hoe het te ontvangen relatiegeschenk is verpakt: neutraal / algemeen of met een duidelijk gezicht van de gever of een heel persoonlijk relatiegeschenk. U geeft aan wat uw wensen zijn en wij gaan daar invulling aan geven.
Zo kan de verpakking bestaan uit een wijndoos of een wijnzak als verpakking, maar zelf geven wij de voorkeur aan een wijnkist.

Ja, waarom een wijnkist, wel dat heeft een hele logische reden: een wijnkist blijft veel langer in gebruik dan een lege fles die in de glasbak zal verdwijnen. Een wijnkist heeft meer de mogelijkheden om uw bedrijf te promoten, denk aan het logo of een tekst op het deksel of een gekleurd deksel enz. en u kunt gemakkelijk iets extra’s mee inpakken.
Een wijnkist zal nadat de fles leeg is voor diverse andere doeleinden worden gebruikt en al die tijd is uw bedrijfslogo of tekst in beeld en dat is wat u wilt bereiken: in beeld blijven.

Voor het personaliseren van een relatiegeschenk dient u rekening te houden met een aantal zaken, want dit is niet iets dat in één dag klaar is. U heeft te maken met verschillende handelingen die niet gebonden zijn aan aantallen, wij noemen dit de basiskosten. Hierbij kunt u denken aan ontwikkelingskosten en filmkosten, die bij iedere opdracht vast terugkerend zijn los van het aantal.

Dan krijgt u te maken met flexibele kosten, deze zijn mede afhankelijk van de gekozen techniek, bijvoorbeeld zeefdruk of tampondruk.
Ook kan het zijn dat het personaliseren niet door ons of een drukkerij in het land uitgevoerd kan worden, maar alleen door de fabrikant uitgevoerd kan worden. Voorbeeld is de Drop-stop, deze is gemaakt van een aantal laagjes folie op elkaar en het 3e laagje folie wordt bedrukt tijdens het productieproces. Hierdoor kan de drukinkt nooit in contact komen met de wijn.
Maar ook graveren van glas of metalen koeler is mogelijk, dit zijn technieken die wij uitbesteden. I

De verwerkingstijd.
Die is per artikel anders, los van de periode waarin dit moet gebeuren. Een vraag in mei zal sneller geleverd kunnen worden dan dezelfde vraag in oktober (hoogseizoen relatiegeschenken/pakketten) en ook de aantallen spelen een rol.
Als de opdracht via de fabrikant uitgevoerd moet worden kan de levertijd liggen tussen de 3 tot 6 weken in hoogtij periodes wel 8 weken, dus tijdig bestellen is enorm belangrijk.
Kan de opdracht door ons zelf afgehandeld worden, dan liggen de levertijden anders, hier speelt de moeilijkheidsgraad, aantal en seizoen wel een rol, maar met niet al te ingewikkelde opdrachten kan (indien artikel voldoende op voorraad) toch al snel binnen 2 weken worden geleverd. Maar in het seizoen kan het zomaar oplopen naar 4 weken of wat langer.

Aanleveren van gegevens.
De gegevens moeten aangeleverd worden in een Vector bestand als EPS., uw marketing/reclamebureau weten precies wat nodig is. Dan willen wij graag weten wat het formaat moet zijn van hetgeen gedrukt of gegraveerd moet worden. Dit omdat niet altijd het door u gewenste formaat verwerkt kan worden. Nadat er een proef gemaakt is, wordt het resultaat in een PDF bestand gezet wat u via mail wordt toegezonden met de vraag of deze proefdruk akkood is. Nadat u akkoord heeft gegeven wordt het productieproces opgestart.

Betalingen
U ontvangt van ons een factuur voor de bestelde artikelen en de druk of graveerkosten. Zodra het bedrag exclusief BTW beneden de 2500 euro blijft dient de nota in één keer betaald te worden. Na ontvangst van dit bedrag wordt het proces van drukken of graveren in gang gezet. Nadat uw bestelling gereed is, wordt deze verzonden naar het door u opgegeven adres.
Is het nota bedrag excl. BTW hoger dan 2500 euro, dan ontvangt u een nota met daarin de kosten van de bestelde artikelen en de helft van de overige kosten. Na ontvangst van de betaling wordt het proces gestart en  nadat de bestelling gereed is, krijgt u een nota van het resterende bedrag aan kosten. Na ontvangst van dit laatste bedrag wordt uw gereed staande bestelling verzonden naar het door u opgegeven adres of adressen.