Consumentenactie ‘French Wines on Tour’ vanaf deze week in Belgische winkelcentra
Kom ontdekken welke Franse wijnen bij jouw stijl passen!
BRUSSEL, 25 september 2012 – De originele consumentenactie ‘French Wines on Tour’ gaat op 28 september van start in 6 winkelcentra in België: Les Grand Prés in Bergen, Shopping Center Nijvel, Shopping K in Kortrijk, Woluwe Shopping Center, Belle-Ile in Luik en Wijnegem Shopping Center. In deze centra zullen t.e.m. 18 november gedurende de weekends gepersonaliseerde lounges staan waar een team je uitnodigt om je favoriete Franse wijnen te komen ontdekken en proeven. Locaties, data en uren van deze actie vind je onderaan dit bericht.
yes-sir-be-1
French Wines on Tour
‘French Wines on Tour’ is een onderdeel van de marketingcampagne ‘Wijnen met Stijl’, voor de promotie van het rijk en gediversifieerd aanbod van Franse wijnen. Kom langs op de lounges en ontdek wijnen die bij jou passen, om het even welke levensstijl je er op nahoudt.
Franse wijnen, voor elk wat wils!
yes-sir-be-2
Of je nu van avontuur houdt en plezier maken, een stille levensgenieter bent die ontspanning en gezelligheid op prijs stelt, vooral regionale en natuurlijke dingen apprecieert of juist gek bent op luxe met een vleugje glamour, het uitgebreide aanbod Franse wijnen biedt voor elk wat wils. Laten we dit even over aan de… stylomaton!
Op de lounges kun je plaatsnemen in gepersonaliseerde fotoautomaten – de unieke Stylomatons –waarin je via een Touch screen enkele vragen beantwoordt. Say cheese voor een pasfoto en de automaat is klaar om jouw persoonlijk wijnprofiel uit te printen! Eenmaal je profiel op zak, kun je rode, witte en roséwijnen uit verschillende regio’s in Frankrijk, die passen bij jouw profiel of levensstijl, met een hapje degusteren. Een team van hostesses en een steward is aanwezig om je te begeleiden en eventuele vragen te beantwoorden.

Over ‘French Wines on Tour’; locaties, data en uren:
Les Grands Prés in Bergen: Vrij 28/8: 11.30-19.30 – Zat 29/9: 12.00-20.00
Shopping Center Nijvel: Vrij 5/10: 11.00-19.00 – Zat 6/10: 11.30-19.30
Shopping K in Kortrijk: Vrij 12/10: 11.00-19.00 – Zat 13/10: 11.30-19.30
Woluwe Shopping Center: Do 18/10: 11.00-19.00 – Vrij 19/10: 11.00-19.00 – Zat 20/10: 11.30-19.30 – Do 25/10: 11.00-19.00 – Vrij 26/10: 11.00-19.00 – Zat 27/10: 11.30-19.30
Belle Ile in Luik: Vrij 9/11: 12.00-20.00 – Zat 10/11: 11.30-19.30
Wijnegem Shoping Center: Vrij 16/11: 12.00-20.00 – Zat 17/11: 11.30-19.30 – Zon 18/11: 11.00-19.00

Over ‘Wijnen met Stijl’:
De campagne ‘Wijnen met Stijl’ is een internationale campagne van FranceAgriMer, het Frans nationaal instituut voor landbouw en visserij. De consumentenactie ‘French Wines on Tour’ is een onderdeel van de campagne.

Het uitgangspunt van de campagne – waar het menselijke aspect en genieten van Franse wijn centraal staan – is de promotie van het rijk en gediversifieerd aanbod van Franse wijnen volgens vier verschillende ‘levensstijlen’.

Deze zijn:
“Authentiek & Natuurlijk” dat de klemtoon legt op het authentieke, regionale en pure karakter van Franse wijnen. Aan bod komen vooral de minder gekende streken waarin wijn wordt gemaakt – voornamelijk van autochtone druivensoorten – volgens een eeuwenoude traditie. Denk bijvoorbeeld aan Madiran of Côtes de Provence.
“Glamoureus & Chique” slaat op het segment van de topwijnen, zoals Grand Cru Classé uit Bordeaux, grote Champagnes of de zoete wijnen van Sauternes of uit de Elzas.
Met “Relaxed en eenvoudig” wil men vooral het gezellige karakter van Franse wijn naar voor brengen, gebaseerd op de typische Franse “laissez-faire”-houding. Hier komen meer eenvoudige wijnen aan bod zoals rosé of eenvoudige witte wijnen uit het zuiden van Frankrijk. Ideaal om te drinken op vakantie of tijdens barbecue party’s.
Met de stijl “Plezierig & Onconventioneel” wordt de non-conformistische, creatieve drinker en de jeugd benaderd. Er zijn flink wat Franse wijnbouwers, vooral de jongere generaties, die met nieuwe wijnstijlen experimenteren zoals alle Crémants, de Vin Doux Naturel en de red Sancerre.

Filip Verheyden, Belgische wijnspecialist én gezicht van de campagne ‘Wijnen met Stijl’ in België concentreert zich op een actieve communicatie over Franse wijnen op de Belgische markt. De wijnen die tijdens de ‘French Wines on Tour’ gepresenteerd worden, per levensstijl, zijn door Verheyden geselecteerd. De campagne ‘Wijnen met Stijl’ wordt in alle landen gevoerd door Sopexa, internationaal marketingbureau voor voeding, wijnen en lifestyleproducten. De roadshow wordt in België georganiseerd door Field Marketing agentschap Yes Sir!
yes-sir-be-3yes-sir-be-4